Tech

Perchè i prezzi di u gasu, di a robba è di e vitture usate crescenu? E cose parenu più costose perchè sò.

Loading...

Ùn l’immaginate micca – parechji articuli sò più costosi di quelli chì eranu. Qualchì à pocu, altri à moltu. I Stati Uniti ùn sò micca in furia inflazione territoriu avà, ma vedemu sicuramente alcuni beni di cunsumu inusualmente costosi.

Se ùn l’avete micca nutatu in a vostra vita d’ogni ghjornu, avete almenu vistu in i tituli: Da voli à legnu à ali di pullastru, I prezzi sò più alti per parechji beni è servizii in l’ecunumia. Alcune persone indicanu questi è altri aumenti di prezzi cum’è segni chì l’inflazione preoccupante hè à l’orizonte, argumentendu chì a situazione puderia prestu rivalà cù ciò chì accadde in i Stati Uniti in l’anni 70 – un periodu di “stagflazione” quandu i Stati Uniti anu vistu una alta inflazione accoppiata cù una crescita economica lenta è un altu disimpiegu.

Ma parechji economisti è decisori pulitichi, cumpresu a presidenza di a Riserva Federale, pensanu chì hè prubabile transitoriu è chì l’ecunumia puderia esse ghjustu un pocu calda avà. Dicenu chì probabilmente si rinfriscerà postu chì alcuni di i colli di bottiglia è di i squilibri post-pandemichi si risolvenu. Sembra chì sia dighjà cumincendu à accade in legname. Hè ancu da nutà chì l’annu scorsu avemu vistu a deflazione in certi settori di l’ecunumia, vale à dì i prezzi sò calati, è perciò hè sensu ch’elli ripiglianu.

Eppuru, u dibattitu nantu à l’inflazione ùn si risolverà micca da quì à pocu.

Allora chì succede avà? Prezzi à u cunsumadore eranu in sù 5 per centu da l’annu precedente di maghju, secondu l’indice di prezzi à u consumatore di u Bureau of Labor Statistics, chì guarda i prezzi di i beni in tutta l’ecunumia per avè una idea di l’inflazione. Hè un livellu di crescita ùn avemu micca vistu dapoi u 2008, è unu chì ùn avemu vistu chè una manata di volte dapoi u principiu di l’anni ottanta. Tipicamente, a Fed mira à un tassiu di inflazione di 2 per centu à longu andà, ancu se l’inflazione hè in realtà curruta sottu quella in l’ultimi anni.

I prezzi sò cullati da 0,6 per centu solu di maghju. Hè una bella pausa da a storia recente: In l’anni dopu à a Grande Recessione, a quistione chì parechji economisti si sò posta hè perchè l’inflazione era cusì bassa.

Ciò chì hè forse più interessante di u numeru di linea di linea, però, hè ciò chì hè sottu. A volte, l’aumentu o diminuzione di u prezzu maiò in una zona specifica pò sorte di lancià u quadru generale fora di colpu. (Hè per quessa chì si sente parlà di l’inflazione “core”, vale à dì i prezzi escludendu l’alimentu è l’energia, chì ponu esse volatili per via di fattori cum’è u tempu è l’approvvigionamentu di petroliu.) Recentemente, una zona hè in causa: vitture usate, chì u prezzu hà cullatu 7.3 per centu di maghju, dopu à u 10 per centu d’aprile. I prezzi di e vitture usate sò oghji di quasi 30 per centu dapoi l’annu scorsu. Se li cacciate fora di l’equazione, a situazione pò circà un pocu sfarente.

Per esse sicuri, e vitture usate ùn sò micca a sola storia. I prezzi di assai articuli sò cullati annantu à l’ultimu annu. I prezzi di u gasu sò aumentati significativamente durante l’ultimu annu per via di una varietà di fattori cumpresi i prezzi più alti di u petroliu, una mancanza di cunduttori di camiò, è un grande aumentu di a dumanda chì a ghjente cumincia à guidà è à volà di novu. I prezzi di u gasu sò calati significativamente à l’iniziu di a pandemia, ancu ciò chì face parte di ciò chì face chì l’augmentazione attuale sembri cusì accanitante.

A vostra vita generale pò esse un pocu più cara avà

U prezzu di a roba chì cumpremu cambia sempre per una varietà di fattori, da i prublemi di a catena di fornimentu à e nostre abitudini cambianti.

A pandemia, benintesa, significava una interruzzione in e catene di fornimentu è abitudini. Sùbitu, milioni di americani sò stati bluccati in casa, accatastendu a carta igienica è liberendu i scaffali di i buttreghi. Articuli chì puderiamu avè acquistatu una volta in i ristoranti, avemu pruvatu à ricreà in casa cù ingredienti di u supermercatu. È hè diventatu sempre più impurtante di dà à e nostre case, induve avemu passatu una quantità sproporziunata di u nostru tempu, un aghjurnamentu per renderli più vivibili. A nostra dumanda hà purtatu à a mancanza di tuttu pasta à divani. Covid-19 hà fattu u disastru ancu da a parte di l’offerta, postu chì u virus si sparghje trà l’impiegati di e piante di carne è di e fabbriche di vestiti.

Per guardà ciò chì hè accadutu à i prezzi per una quantità di merchenzie, avemu assemblatu u nostru picculu panaru di compra. Per a maiò parte, i prezzi sò aumentati, secondu i dati di i prezzi di u consumatore da NielsenIQ, chì traccia i prezzi di cassa di i Stati Uniti à una larga varietà di rivenditori, è ancu dati supplementari da u Bureau di Statistiche di u travagliu.

Dopu chì a carta igienica sia diventata prontamente dispunibile è a ghjente abbia cessatu di accatastallu, u so prezzu hè aumentatu solu circa 3 per centu da l’annu scorsu. Staples cum’è u latte è u pane s’arrizzonu appena, 1,6 per centu è 1,3 per centu, rispettivamente.

Intantu, certi prezzi sò aumentati dramaticamente. Cum’è l’accennatu, i prezzi di e vitture usate sò di più di 30 per centu, per via di interruzzioni di a catena di furnimentu in u mercatu di e novi vittura, cumpresu un carenza glubale di chips d’urdinatore semiconduttori. I prezzi per alcuni frutti, cum’è e fragole è i mirtilli, sò aumentati rispettivamente di 27 è 16 per centu, postu chì a dumanda di frutti cresce in a pandemia è furnimentu superatu. I prezzi di i prudutti sò sempre sottumessi à una alta volatilità postu chì ci sò tante variabili cù a piantazione è cugliera.

U costu di i mobuli di cucina è di salottu, per via di un mischju di colli di bottiglia di a catena di furnimentu è dumanda per riparà i nostri spazii persunali durante a pandemia, hè di circa 10 per centu dapoi l’annu passatu. I prezzi di i trattamenti di cani sò di più di 5 per centu, forse per via di una domanda aumentata da u gran numaru di adopzioni di animali domestichi durante u lockdown. I prezzi di takeout anu aumentatu di 6 per centu.

Mentre chì i cambiamenti di prezzu di u furmagliu varienu assai per tippu (Brie per u 6 per centu, u cheddar per u 0,4 per centu), in generale u prezzu unitariu mediu di u casgiu hà aumentatu circa u 4 per centu l’annu scorsu. Questa crescita riflette u fattu chì parechje persone anu compru più casgi premium in casa, postu chì ùn anu micca pussutu esce, secondu NielsenIQ.

Ci sò state alcune eccezzioni nutevuli induve i prezzi sò veramente diminuiti dapoi l’annu scorsu. U costu mediu per unità di farina è di levitu, l’ingredienti per fà omnipresente l’annu passatu pane casanu, hè cascatu rispettivamente di 1% è 4%. Ciò ùn significa micca necessariamente chì diventanu menu costosi, ma piuttostu chì e persone sò più propensi à aspettà e vendite ch’è eranu in primavera 2020, quandu, se a ghjente puderia truvà prudutti in magazzinu, i comprerebbe indipendentemente da u prezzu. Similmente, u prezzu di l’ove hè calatu di 4 per centu. Prezzi per u seltzer duru, u bevanda estiva micca ufficiale di u 2019, diminuì guasgi 6 per centu, riflettendu forse u aumentata selezzione dispunibile, cù tutti da Budweiser à Topo Chico entrendu in azzione.

Loading...

Rani Molla

Lumber mania: Un aghjurnamentu

Una di e più grandi storie di crescita di i prezzi di l’annu finu à avà hè stata u legname. (Vox hà un spiegatore cumpletu quì.) L’industria di u legnu hà luttatu in l’anni dopu à a Grande Recessione, è a produzzione hà rallentatu di conseguenza. Quandu Covid-19 hà colpitu, parechji in l’industria anu presuppostu chì a situazione era solu per aggravassi, cusì anu marcatu torna a produzzione ancu di più. In u casu di parechji mulini è cantieri, l’arresti ecunomichi ùn li lasciaranu micca travaglià quantunque.

“Hanu davveru ricurdatu, pensendu chì a dumanda falerà, è a realità hè chì a dumanda ùn hà mai rallentatu”, hà dettu à Vox in primavera Dustin Jalbert, economistu maiò è spezialistu di l’industria di u legnu in Fastmarkets RISI.

Si face chì parechje persone bluccate in casa anu avutu a listessa idea per intraprende prughjetti di ristrutturazione è di ristrutturazione di case. Hanu custruitu ponti è garage è uffizii è anu trovu modi per fà e case in cui eranu bluccati in 24/7 più piacevuli. Altri sò andati à circà case novi, strappendu quelli preesistenti è cuminciendu à custruisce.

U sbilanciu offerta-dumanda hà lampatu gran parte di l’industria fora di colpu, è i prezzi di u legnu anu aumentatu. In l’estate di u 2019, 1.000 pedi di bordu di legnu (un pedu di tavula hè 12x12x1 pollici) fora di una segheria avarianu giratu da qualchì parte in a gamma di $ 300, secondu i dati di Fastmarket Random Lengths. Di maghju, a listessa quantità di legnu andava per più di 1.500 $ in certi punti.

Avà i prezzi anu cuminciatu à calà, falendu torna sottu à 1.000 $. Pò esse un segnu chì a catena di fornitura principia à bilancià si è chì a parte di a dumanda, di fronte à i prezzi elevati, hà pigliatu un fiatu chì hà permessu à una parte di l’offerta di ritruvassi.

Eccu ciò chì certi economisti dì hè probabile chì accada à traversu l’ecunumia chì alcuni di i peccati post-pandemici si sviluppanu. U latu di l’offerta righjunghjerà u latu di a dumanda quandu e catene di fornitura si normalizzanu, è in certi casi, a dumanda accumpagnata si calmerà ancu. “I prezzi chì guidanu una inflazione più alta sò di categurie chì sò direttamente affettate da a ripresa da a pandemia è a riapertura di l’ecunumia”, hà dettu Jay Powell, presidente di a Riserva Federale cunferenza di stampa di ghjugnu. Ellu hà specificamente invucatu u legnu: “U penseru hè chì i prezzi cusì crescenu assai rapidamente per via di a carenza, di i colli di bottiglia è simili. Duvianu smettere di cullà è à un certu puntu, in certi casi duverebbenu davveru calà. È l’avemu vistu in u casu di u legnu “.

U grande puntu d’interrugazione avà hè quantu durerà questu

Ùn si pò nigà chì certi prezzi crescenu à un mumentu più rapidu chè in l’ultimi anni; u grande scunnisciutu avà hè quantu durerà questu. A Fed è a Casa Bianca scumettenu chì u livellu attuale di l’inflazione hè transitoriu, vale à dì questu hè un tempurale tempurale mentre l’ecunumia ripiglia da a pandemia, è prestu e cose si stalleranu.

In tistimunianza davanti à u Cungressu di ghjugnu, Powell hà presentatu i fattori chì cuntribuiscenu à a recente inflazione aumentata, cumprese a calata di i prezzi à l’iniziu di a pandemia, i colli di bottiglia di l’approvvigionamentu, a trasmissione di i prezzi di u petroliu è di l’energia, è l’aumentu di a spesa di u cunsumadore chì accumpagna a riapertura. “Diceraghju chì questi effetti sò stati più grandi di ciò chì ci aspettavamu, è ponu esse più persistenti di ciò chì ci aspettavamu, ma i dati in entrata sò assai cunsistenti cù a visione chì questi sò fattori chì diminuiranu cù u tempu è allora l’inflazione anderà dopu versu i nostri scopi “, hà dettu.

L’indice di prezzu di a spesa di cunsumu persunale (PCE), chì a Fed utilizza cum’è principale calibru d’inflazione, hà marcatu ligeramente menu di maghju chè l’economisti s’aspettavanu, Chì puderia esse un signale chì u ritmu di l’aumentu di u prezzu si rallenta. Tuttavia, hè troppu prestu per dì.

A grande paura trà alcuni economisti hè chì i SU vedenu una ripetizione di l’anni 1970, quandu u paese hà vistu una periodu sustinutu di alta inflazione hè stata finita solu quandu a Fed hà pigliatu misure dure è hà spintu l’ecunumia in una recessione à l’iniziu di l’anni 80. Se l’inflazione parte è l’impieghi è i salarii ùn vanu cun ella, allora l’articuli d’ogni ghjornu ponu diventà proibitivamente costosi per parechje persone. In l’anni 70, per esempiu, a vacca hè diventata super cara. A inflazione sustinuta pò ancu riduce u valore di u risparmiu.

Alcuni anguli più estremi anu ancu avvertitu chì i Stati Uniti puderanu vede una iperinflazione fugace cum’è ciò chì hè accadutu in lochi cum’è l’Argentina è u Venezuela, induve u valore di e so valute hè calatu rapidamente è hè guasgi impussibile per i salarii di e persone di tene u ritimu di i prezzi.

À mezu à queste preoccupazioni, hè impurtante ricurdà chì a Fed stà attente à l’inflazione. Se l’ecunumia ùn si stabilisce micca veramente, a Fed hà strumenti per luttà contr’à ella, cum’è l’aumentu di i tassi d’interessu. Funziunarii di a Fed sò dighjà cullati a so timeline prevista per aumentà i tassi d’interessu finu à u 2023 da u 2024, ancu se e previsioni ponu sempre cambià.

Si capisce di inchietassi per l’inflazione – un scenariu induve i prezzi crescenu è chì i salarii ùn sò micca quelli chì u paese vole vede. Ma hè ora di cumincià à accumulà l’oru sottu à u vostru materasso? Probabilmente micca. Quelle vacanze post-pandemiche chì vulevi piglià vi prubabilmente fà corre un pocu di più di ciò chì pensavate, almenu per avà. A bona nutizia hè, paragunata à un annu fà, hè assai più sicuru in i Stati Uniti di piglià vacanze in tuttu.


Source link

Loading...

Read More

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button