Business

L’America hè di ritornu – è vole chì tutti si cuncentrinu nantu à a Cina

Loading...

Da u puntu di vista di l’Europa, Di Joe Biden una visita di una settimana ùn puderia mancu andà megliu. Dopu avè passatu quattru anni essendu pillatu da Donald Trump – per una spesa bassa in difesa di l’OTAN, surplus commerciali, freeride nantu à a generosità di i Stati Uniti è cumportendu si cum’è un “nemicu geopoliticu” – l’Europa bramava u balsamu diplomaticu di Biden.

U 46esimu presidente di i Stati Uniti ùn hà micca deludatu. L’amicizia di l’America era “solida”, disse Biden; A securità di l’Europa era l ‘”obligazione sacra” di l’America. In più di a rassicuranza strategica, Biden hà ancu alzatu i tariffi punitivi di i Stati Uniti annantu à l’Europa è hà annullatu u longa disputa di sussidiu Boeing-Airbus.

U sollievu trà i funziunarii europei era visibile. Ursula von der Leyen, presidente di a Cummissione Europea, hà riferitu U presidente di l’America cum’è “Caru Joe” – una simpatia, sarebbe difficiule d’immaginà di esse adupratu per parechji di i predecessori di Biden, micca solu per Trump. “A lingua è u tonu di Biden eranu tuttu ciò chì i europei vulianu”, dice Jeremy Shapiro, direttore di ricerca à u Cunsigliu Europeu di e Relazioni Estere.

E divisioni interne di l’America, cum’è dimustratu durante i scontri in u Capitoliu di i Stati Uniti u 6 di ghjennaghju di questu annu, sò state una preoccupazione per i dirigenti europei © Brent Stirton / Getty Images

Restanu differenze à longu andà – micca menu per e spese di difesa di l’Europa. Ma u scopu più grande daretu à u viaghju di Biden, chì hà iniziatu cù u G7 chì si riunisce in una Cornovaglia occasionalmente piovosa è finitu cù u vertu di Vladimir Putin in Ginevra, avia più da fà cù l’Indu-Pacificu cà l’Atlanticu.

Prima di a prima incursione presidenziale d’oltremare di Biden, ci era speculazioni nantu à induve stava a so priorità strategica. Sarà statu u cuncorsu trà demucrazia è autocrazia, gestendu a nova era di grande cumpetizione di putere, riaffirmendu u multilateralisimu guidatu da i Stati Uniti o forghjendu coalizioni per affruntà a pandemia è u riscaldamentu climaticu? A risposta hè “Tuttu què sopra”.

Ma u viaghju di Biden hà trasmessu ciò chì conta di più. U so primurosu a preoccupazione hè a Cina. U Cumbattu di a Dimucrazia di Biden, chì hà ricevutu una citazione scritta da u G7, hè statu rimandatu finu à l’annu prossimu. Nisun locu hè statu specificatu. À u cuntrariu, a sfida di a China hè apparsa trè volte in u cumunicatu di u G7 è hè stata per a prima volta citata da l’OTAN – un’alleanza suppostamente per difende l’Atlanticu nordu.

U presidente di i Stati Uniti, Joe Biden, hà rassicuratu i dirigenti europei chì a sicurezza era l '
U presidente di i Stati Uniti, Joe Biden, hà rassicuratu i dirigenti europei chì a sicurezza era l ‘”obbligu sacru” di l’America © Patrick Semansky / AP

“U messagiu di basa di Biden à i so amichi europei era:” Ùn v’inchietate ragazzi, aghju a vostra spalle. Avà lasciami andà à fà a mo vera attività in l’Indu-Pacificu », dice Robin Niblett, direttore di Chatham House, u think-tank di Londra. «A lingua in Cina era attenta. Ma hà attraversu tuttu “.

A Cina hà ancu planatu senza parlà annantu à u summit US-Russia. U cuntrastu trà a riunione di Biden cun Putin in Ginevra è l’infame parle di Trump di unu in unu in 2018 cun ellu in Helsinki era forse a caratteristica più sorprendente di u viaghju di Biden. Cuntrariu I critichi naziunali di Biden, chì l’hà accusatu di dà à Putin u rigalu immeritatu di figurassi nant’à u listessu palcuscenicu, a maiò parte di l’Auropei eranu felici di vedeli parlà.

“Negozià cù i vostri avversarii hè ciò chì a diplomazia si suppone di trattà – fintantu chì avete assistenti è attenti di nota”, dice Fiona Hill, chì, cum’è cunsiglieru di Trump in Russia, ùn hè micca stata permessa in a so riunione privata cù Putin. «Ùn parlà ùn hà micca sensu. Biden deve ricusà di scuntrà à Xi Jinping perchè a Cina hà campi di cuncentrazione? “

U presidente russu Vladimir Putin è u presidente Biden si riuniscenu in Villa La Grange in Ginevra, in Svizzera, a settimana scorsa
U presidente russo Vladimir Putin è u presidente Biden si riuniscenu in Villa La Grange in Ginevra, in Svizzera, a settimana scorsa © Peter Klaunzer – Pool / Keystone via Getty Images

Pragmaticu nantu à a Russia

Un aspettu sorprendente à l’approcciu di Biden era u so trattamentu cummerciale di Putin. S’hè astinutu di dà sermoni nantu à a demucrazia, ancu s’ellu hà minacciatu Putin cun cunsequenze “devastanti” se Alexei Navalny, capimachja di l’uppusizione pruibita di a Russia, murissi in prigiò. Hà ancu prumessu di vendicà si futuri attacchi cibernetici russi dopu à a profonda penetrazione di SolarWind di i sistemi di u guvernu americanu l’annu scorsu. I dui anu accettatu di stabilisce un gruppu di travagliu nucleare è un altru nantu à a sicurezza cibernetica, chì alcuni vedenu cum’è l’equivalente di oghje di e discussioni di armi di a guerra fredda. L’ultimu prucessu hè prubabilmente chjucu di sfiducia – a Russia, o gruppi chì i Stati Uniti credenu esse cunnessi à a Russia, anu visitatu una grande perturbazione in i Stati Uniti à costi assai bassi. Ma u fattu chì u gruppu esista avà pò fà pensà à Putin duie volte.

À u cuntrariu, Biden hà fattu solu riferimenti fugace à “valori” è “libertà”. L’unicu di i dui chì hà riferitu in publicu à l’ideali – forse trollingly – hè statu Putin, chì hà elogiatu i “valori murali” di Biden è a so vuluntà di parlà di a so famiglia. Di novu, u cuntrastu cù Trump era colpente.

“Trump era sempre vistu cum’è transazziunale è Biden cum’è sentimentale”, dice Stephen Wertheim, cofundatore di l’Istitutu Quincy per Statecraft Responsabile. “In pratica Biden era pragmaticu cù Putin, mentre Trump era ossessionatu da u statutu è u prestigiu”.

L’ubbiettivu esplicitu era di fà e relazioni US-Russia menu periculose è instabili. A prova di se Biden hà riesciutu serà in i cani chì ùn abbaghjanu micca – l’avvelenamenti d’oltremare di i dissidenti russi è l’attacchi cibernetichi in l’Occidenti chì ùn anu micca fattu. Ci vulerà tempu per valutà. Hè difficiule di dimustrà un negativu. L’ubbiettivu implicitu di Biden era di calmà a paranoia di Putin.

U primu ministru cinese Deng Xiaoping ascolta u secretariu di Statu americanu Henry Kissinger durante a so riunione in Pechino in u 1974
U primu ministru cinese Deng Xiaoping ascolta u secretariu di Statu americanu Henry Kissinger durante a so riunione in Pechino in u 1974 © AP

Biden hà attiratu a derisione in casa per avè descrittu a Russia cum’è una “grande putenza” è Putin cum’è un “avversariu degnu”. Hè statu criticatu dinò u mese scorsu per avè ricusatu di impone sanzioni à u gasdottu Nord Stream 2 da a Russia à a Germania. Biden hà ancu datu un cortu risparmiu in Ginevra à i rumori chì l’Ucraina seria ammessa à l’OTAN. A parolla “appaciamentu” hà cuminciatu à trascinassi in u vocabulariu di Washington.

Eppuru, ci era un scopu per l’adulazione di Biden. Certi u chjamanu “Henry Kissinger inversu”, dopu à u rinumatu cunsiglieru di securità naziunale di Richard Nixon, chì hà fattu viaghji in mantellu è pugnale in Pechino à l’iniziu di l’anni 70 per sfruttà a divisione sino-sovietica. A Cina finì per alluntanassi da u bloccu sovieticu. Pechino hè u cumpagnu senior oghje. A speranza à più longu andà hè di guidà una zeppa trà Russia è Cina.

Loading...

“Più Biden tratta a Russia cun rispettu cum’è una grande putenza, chì hè ciò chì brama Putin, più sarà faciule per ellu di scioglie a Russia da l’abbracciu di a China”, dice Hill.

U presidente Biden hè accoltu da u presidente di a Commissione Europea Ursula von der Leyen davanti à u summit UE-US in u Cunsigliu Europeu in Bruxelles, Belgio

U presidente Biden hè accoltu da u presidente di a Cummissione Europea, Ursula von der Leyen, prima di u summit UE-US in u Cunsigliu Europeu in Bruxelles, Belgio © Olivier Hoslet / EPA-EFE / Shutterstock

Un tali approcciu significa sminuisce a struttura di “demucrazia versus autocrazia” di Biden. L’America ghjucaria invece à l’ansietà di a Russia autocratica per esse trattata cum’è un fratellucciu da a Cina. Alcuni di i partenarii americani, cumpresi a Francia, u Giappone è l’India, anu ancu pruvatu à stabilisce relazioni più strette cù a Russia in vista di indebulisce i so legami cinesi.

“À questu puntu seria una malattia geopolitica per l’America di ùn pruvà micca un” Kissinger inversu “, dice Shapiro. “À u minimu, l’America duverebbe smette di guidà a Russia in e bracce di a China. Ma ci vulerà più di un mandatu presidenziale per sorte “.

Sollievu europeu

U ghjocu di scacchi geopolitichi di Biden hè carcu di ostaculi. U principale trà questi hè a riluttanza di l’Europa à vede a Cina cù u listessu preoccupazione esistenziale cum’è l’America. U cuntinente face più cummerciu cù a Cina chè i Stati Uniti. Biden hà ottenutu riferimenti à a minaccia di a Cina in i diversi cumunicati di u summit. Ma e dichjarazioni cumune ùn sò micca listesse chì l’azzione cuncrete.

L'Europa faci più cummerciu cù a Cina chè i Stati Uniti, è hà mostratu una riluttanza à vedelu cù a stessa preoccupazione esistenziale
L’Europa faci più cummerciu cù a Cina chè i Stati Uniti, è hà mostratu una riluttanza à vedelu cù a stessa preoccupazione esistenziale © David Paul Morris / Bloomberg

Per esempiu, l’Europa hè assai luntana da seguità a guida di l’America per impone una interdizione à u cuntinente di a tecnulugia sensibile cinese, cume a rete Huawei 5G.

Biden hè ancu limitatu da u scetticisimu di l’Europa nantu à se serà rielettu in u 2024 – l’eredità una volta muzzicata-duie volte timida di Trump. L’europei anu ascoltatu cun educazione l’attenzione di Biden nantu à a demucrazia versus l’autucrazia. Ma a so preoccupazione più grande hè nantu à l’avvene di a demucrazia di i Stati Uniti. U mantra “America hè di ritornu” di Biden durerà u so mandatu in carica?

“L’eurupei sò ossessionati da e divisioni interne di l’America quant’è per l’avvene di a demucrazia glubale”, dice Brian Katulis, anzianu cumpagnu di u Center for American Progress, un think-tank liberale. “Un funziunariu europeu m’hà dettu ch’ellu pensa à l’America in a manera chì un amputatu sente chì un membru chì manca hè sempre quì. Riturnerà? “

U sollievu cù u quale Biden hè statu accoltu in Europa suggerisce ch’ellu hà cunvintu l’alliati chì l’America torna almenu temporaneamente in azzione. Ci era ancu apprezzamentu per u modu in cui Biden hà trasmessu stu missaghju. Invece di parlà di u ritornu di i Stati Uniti à u capu di u tavulinu, Biden hà dettu chì l’America era “torna à a tavula”. Piuttostu chè l’America in capu, era “l’America in capu cù alliati”. Tali modulazioni parenu banali. Ma anu mostratu una sensibilità chì hè mancata recentemente. L’europei anu ancu nutatu chì Biden avia passatu ore preparendu per ognunu di i so vertici.

“Hè statu guasi un colpu di vede i diplomati prufessiunali in azzione di novu”, dice Niblett. “A squadra di Biden hà sperienza è capisce u ghjocu”.

Dopu u presidente americanu Donald Trump à u Summit G7 in Biarritz, in Francia, in 2019
Dopu u presidente americanu Donald Trump à u Summit G7 in Biarritz, in Francia, in 2019 © Jeff J Mitchell / PA

Una lente diversa nantu à a Cina

Eppuru, ci era pocu da mascherà u fattu chì l’Atlanticu ùn sia più u teatru geopoliticu u più impurtante di u mondu à l’ochji di l’America. Questa distinzione appartene à l’Indo-Pacificu. Ancu se questu era u primu viaghju presidenziale di Biden, u so primu summit era virtuale in marzu cù i dirigenti di u Quad – i Stati Uniti, u Giappone, l’India è l’Australia. U Quad ùn hè micca una alleanza formale. Ma ghjoca un rolu maiò in i piani di Biden cà l’avvene di l’OTAN.

“Durante l’anni Obama se avete menzionatu u Quad, a ghjente hà pensatu à l’America, a Gran Bretagna, a Francia è a Germania”, dice Hill. “Avà pò significà solu l’Indu-Pacificu”.

Per u momentu, e relazioni transatlantiche passanu à una fase di megliu riparazione. I prossimi mesi palesanu se l’approcciu più silex di Biden à a Russia pagherà. Mercuri à a cunferenza di stampa di Putin, hè statu dumandatu s’ellu ci era avà fiducia trà ellu è u presidente di i Stati Uniti. “Ùn ci hè felicità in a vita”, rispose Putin. “Ci hè solu un miraghju à l’orizonte”.

Minus a tristezza russa, Putin puderia dà una cunferenza nantu à i limiti di u pensamentu di a fine di a storia. A destinazione di Biden hè chjara – un ordine glubale stabile cù l’America cum’è prima trà uguali. Quellu orizonte hè sempre prubabile di esse ghjustu al di là di a portata.


Source link

Loading...

Read More

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button